برگزاری ۱۲ هزار و ۸۰۰ دادرسی الکترونیکی در عدلیه کرمان 

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکنون در استان کرمان، ۱۲ هزار و ۸۰۰ دادرسی الکترونیکی برگزار شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری بخش ماهان جنایت تروریستی صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه را محکوم کرد و گفت: حمله به سفارت کشورمان نقض آشکار حقوق بین الملل است و قطعا این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

 وی بیان داشت: رژیم غاصب و جعلی صهیونیست، تمام دستورالعمل‌های بین المللی را زیر پا گذاشته است و طی چند ماه گذشته مردم بی گناه غزه زیر شدیدترین آماج حملات رژیم کودک کش اسرائیل قرار گرفته اند و صهیونیست‌ها به هیچ مرجع بین المللی پاسخگو نیستند.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان بیان داشت: متاسفانه تاکنون مجامع بین المللی، هیچ اقدام عملی در مقابل جنایات صهیونیست‌ها انجام نداده اند.  

وی  ضمن دعوت از عموم مردن برای مشارکت حداکثری در راهپیمایی روزرقدس، افزود: مردم در روز قدس به میدان خواهند آمد و انزجار خود را از جنایات رژیم اعلام خواهند کرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان ضمن سپاس از زحمات سرپرست سابق دادگاه عمومی بخش ماهان بیان داشت: تلاش‌ها و پیگیری‌های سبحانی، امام جمعه، بخشدار و دیگر مسئولان ماهان در نهایت منجر به احداث دادسرا در بخش ماهان شد.

وی  ضمن تبریک به رئیس جدید دادگستری بخش ماهان تصریح کرد: امیدوارم مسئولان جدید دادگستری بخش ماهان در مسیر خدمت گذاری به مردم این شهر موفق باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ادامه داد: لازم است رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب بخش ماهان و مسئولان این شهر بتوانند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شه برای خدمت رسانی بیشتر به مردم استفاده کنند.

وی بیان داشت: دستگاه قضائی بر برگزاری دادگاه‌ها به صورت آنلاین تاکید فراوان دارد و تاکنون در استان کرمان ۱۲ هزار و ۸۰۰ دادرسی الکترونیکی برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در دادگستری استان، تلاش بر برگزاری حداکثری دادگاه‌های آنلاین است، مزایای این روش رسیدگی را کاهش هزینه مراحعین، حضور تمامی اصحاب دعوا، کاهش اطاله دادرسی و امکان حضور علاقه‌مندان به مباحث حقوقی و قضائی دانست.

وی  ادامه داد: تلاش دادگستری کل استان کرمان بر افزایش تعداد دادرسی‌های بر خط الکترونیک در سال ۱۴۰۳ است و با ایجاد سامانه‌های بیشتر در دادگاه‌های سراسر استان به این مهم دست یابیم.

حجت الاسلام حمیدی گفت: هم اکنون حدود ۸۰ درصد دادرسی‌های الکترونیک در زندان‌ها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود که این در نهایت منجر به کاهش آمار اعزام و بدرقه زندانیان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار